AC Milan modada nasıl bir başarı hikâyesine imza attı?

T24 Spor Merkezi

Geçtiğimiz hafta AC Milan ve Napoli takımları arasında yapılan maçta AC Milan, yeni tasarıma sahip formaları ile boy gösterdi. Takım, Los Angeles merkezli sokak giyim markası olan Pleasures’ın tasarladığı formaların siyah versiyonu ile sahaya çıktı.

Takımın bu sezon belirli maçlarda kullanacağı bu formalar hem koyu hem de açık renkli olmak üzere iki versiyon olacak şekilde karşımıza çıkıyor. Milano’nun gotik mimarisine yer verilen forma tasarımlarında şehrin hip-hop kültürü barındıran arka planına da değinildi.

Bu beklenmedik işbirliği gerçekleştirilen marka, ürünlerinin ilhamını punk kültüründen alıyor. Daha öncesinde İtalyan futbolu ile hiçbir bağlantısı olmayan Kylie Jenner ve The Weeknd gibi sanatçıların üzerinde görülmüş olan ürünlerin tanıtımları gerçekleştirildi.

Satış rekorlarına imza attı

Satışa çıkan formalar, 8 Şubat tarihinde indirime girdiğinde AC Milan’a tarihindeki en başarılı internet satışı gününü yaşattı. Takımın finansal ekibi, bir önceki satış rekorlarından yüzde 69 daha fazla gelir elde ettiklerini açıkladı.

180 dolardan satışa çıkan krem renkli forma şu ana kadarki en büyük satışı gerçekleştirdi. Forma spor malzemeleri satan sitelerde 290 dolardan satışa sunuldu.


Dior, Stüssy ve Jordan gibi markalar ile çalışan Paris Saint-Germain (PSG) futbol kulübünü de geride bırakan AC Milan’ın verdiği bu karar, takımın modaya olan bakış açısını birçok kulübün ilerisine taşıdı. Öne çıkan oyuncuları Lionel Messi and Neymar’ı kaybeden Paris Saint-Germain’in yeni Katarlı sahipleri, bir futbol takımından çok bir marka oluşturma fikri üzerine duruyor.

Marka kimliğine verilen önem artıyor

PSG’den farklı olarak takımı içerisinde dünya starı futbolcusu olmayan AC Milan, çözümü kültürel ögeleri kullanmakta buldu.

Takım; prestijini belirli ünlü takım oyuncularına bağlamaktansa daha uzun soluklu, küresel marka anlaşmaları ile destekleme yönünde kararı aldı. Böylece oyuncularda herhangi birinin takımdan ayrılması durumunda marka ismine zarar gelmeyecek.

Taraftarlarla tasarlandı

Pleasures iş birliği ürünlerini markanın 27 milyon Kuzey Amerikalı kullanıcısının yardımı ile ortaya konuldu. Bu formaların satışı İtalya’dan sonra en çok ABD’de gerçekleşti. Aynı zamanda genç taraftarlara hitap etmesi planlanan formaların satışı yüzde 60’lık bir oranda 30 yaşının altındaki taraftarlara yapıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x